נתקלתי לאחרונה בכמה שאלות דומות – איך עוזבים את ישראל לטובת חיים בארץ אחרת? החלטתי לרכז את התשובות במקום אחד. נעזוב לרגע את הסיבות שבגינן בוחרים אנשים לעזוב את ישראל, ונתמקד באפשרויות – לאילו מדינות יכול להגר ישראלי ללא דרכון זר? מדוע דווקא אוסטרליה ואיך עושים את זה?

כשהחלטתי לנסות את מזלי בארץ אחרת, אחד העקרונות החשובים שהיו לי זה לבחור מדינה דוברת אנגלית. מאז ומתמיד הייתה לי אנגלית טובה יחסית (למרות שמעולם לא חייתי בחו״ל לפני שעברתי לכאן) ואני לא דובר בצורה שוטפת אף שפה אחרת (למעט עברית). לא רציתי לשבור את השיניים בלימוד גרמנית, הולנדית או שפה אחרת. הגירה זה גם ככה תהליך מורכב, אז לפחות כדאי לדעת את הבסיס לשפה בארץ החדש שאליה תעבור. בהתחשב בנושא השפה, אין המון מדינות דוברות אנגלית שהן רלוונטיות להגירה. בעשרים השנים האחרונות, ארה״ב הייתה חומה בצורה בפני מהגרים (שמעתי שלאחרונה יש שינוי בעניין). יש כמובן הרבה שהצליחו להגר לשם בכל זאת, אבל לא הצלחתי למצוא דרך חוקית סדירה ופשוטה לפיה יכול אזרח ישראל להפוך להיות אזרח ארה״ב מבלי להביא מליונים או להתחתן עם אמריקאית. האמת שגם לא ממש חיפשתי יותר מידי. הייתי שם מספיק פעמים (ובמספיק מקומות שונים), כדי להבין שאני מעדיף לגדל את ילדי במקום אחר.

אנגליה קרה וגשומה מידי. גם שם הייתי קצת יותר מידי פעמים ובקצת יותר מידי מקומות כדי לחוות את הבעיות הקשות שיש במדינה הזו. אירלנד וסקוטלנד לא ממש מדינות שפתוחות להגירה (לפחות מבחינה חברתית ותרבותית), והן קרות וגשומות עוד יותר. אפילו האנגלית שלהם היא לא ממש אנגלית שמוכרת לישראלי הממוצע… קנדה לעומת זאת היא מדינת הגירה מצויינת ויש לי המון דברים טובים לומר עליה. אלא שגם היא קרה מידי לטעמי. בזמנו הייתי בטורונטו בחודש ספטמבר. היה לי כל כך קר שהייתי צריך לקחת מונית רק כדי שתעשה u-turn בשביל להגיע לצד השני של הרחוב. החלטתי שבמקום כזה אני לא אוכל לחיות בשלווה ולכן המשכתי בחיפושים, אבל האמת היא שנכון להיום זו האופציה השניה הנוחה (יחסית) להגירה למי שלא מפחד מהקור.

עם ממשיכים בחיפוש המדינות – הרי שניו זילנד כפרית מידי ברובה ולא מתאימה להייטקיסט עירוני שכמותי (למרות שאני מאוד מאוד אוהב לטייל בניו זילנד! טבע מהמם!). דרום אפריקה היא ממש לא אופציה בשל האלימות הנוראית שבה. נשארנו עם כמה מדינות אסיאתיות כמו סינגפור והונג קונג (שהיא למעשה חלק מסין) שם האנגלית נפוצה, אבל לא ראית את עצמי משתלב שם. וכך בשיטת האלימינציה נשארתי עם אוסטרליה. אבל מה שהתחיל כברירת מחדל, הפך עם הזמן לסיפור אהבה.

במשך שנים לא ידעתי כמעט דבר על אוסטרליה. קשה להאשים את הישראלים בחוסר ידע – מערכת החינוך הישראלית מוציאה בוגרים שלא למדו דבר על היבשת הזו ועל תושביה, וחבל שכך. (באותה מידה לא לומדים כמעט דבר על ישראל במערכת החינוך האוסטרלית ובמקומות אחרים בעולם). לא נותר לי אלא ללמוד לבד. בתור ילד נהנתי מהסרט קרוקודייל דנדי ומה שלמדתי מהסרט זה שבאוסטרליה יש מדבר, יערות, קנגורו ותנינים. כשהייתי בתיכון ראיתי את פרסיליה מלכת המדבר והתאהבתי בנופים המדהימים, אבל גם כאן ראיתי בעיקר מדבר. צבא קראתי את הספר ״סוף העולם שמאלה״ שכתבה סיגל גבע. זה ספר תיעודי על בחורה צעירה שיצאה לטיול אופנועים ארוך באוסטרליה. הספר הדליק אותי ובמיוחד נהנתי מהדמויות, הנופים והטבע. הספר כמעט ולא עסק בחיי היום יום בערים הגדולות, אבל פתאום הבנתי שיש לי עוד הרבה מה ללמוד על אוסטרליה ונמשכתי למסתורין של היבשת הענקית והריקה הזו. עם השנים למדתי עוד קצת בכל פעם וקראתי כל מה שיכולתי למצוא בעברית על אוסטרליה. זה לא ממש הרבה אגב – אני יכול לחשוב על חמישה עד עשרה ספרים בעברית שעוסקים בצורה כזו או אחרת באוסטרליה.

בשנת 2004 הגעתי לכאן בפעם הראשונה לביקור מטעם העבודה שאותו הארכתי כדי לטייל כמה שבועות בין סידני, מלבורן, קנברה והטבע המדהים שבין הערים האלו. התאהבתי. הייתי אז רווק אבל כבר אז הבנתי ש״זה זה״! מצאתי את המקום שאליו רציתי להגיע! הרב תרבותיות, האווירה הנינוחה, מזג האוויר, הטבע והמרחבים והערים היפות משכו אותי אליהם ואני התחלתי לברר כיצד אני מבצע את המעבר. אחרי פגישה קצרה עם סוכן הגירה, התברר לי שהייתי צריך לצבור עוד כמה שנים של נסיון מקצועי כדי להגיש בקשה להגירה על בסיס מקצועי, וכך עשיתי. ב-2007 הגעתי לכאן יחד עם משפחתי הקטנה והצעירה. החיים פה טובים ונוחים. זה לא גן עדן כי שום מקום הוא לא מושלם, אבל זה הכי קרוב שמצאתי. זה נכון שאוסטרליה רחוקה מישראל. המרחק מהמשפחה והחברים זה החסרון הבולט ביותר בחיים כאן אבל מדובר במקום מדהים וקסום עם איכות חיים כמו באגדות.

אז איך עושים את זה?

ראשית אומר שאם אתם שוקלים את העניין, אני מציע לפעול מהר. כל שנה החוקים הופכים נוקשים יותר, הדרישות עולות וקשה יותר להגר באופן כללי. אם לא תפעלו מהר, ייתכן שהשער הזה יהיה סגור בפניכם בעוד כמה שנים בודדות.

נניח והחלטתם לפעול. איך מגיעים להיות תושב חוקי באוסטרליה? המלצה אישית – קחו סוכן הגירה טוב וחשוב שיהיה מורשה מטעם רשות ההגירה האוסטרלית. המלצה אישית: יפתח סער מחברת Monash Migration. יפתח הוא ישראלי לשעבר שחי במלבורן כבר יותר מעשרים שנה ובקיא בכל רזי החוקים והתקנות של ההגירה. גם אני וגם רבים מאוד מחברי השתמשו בשירותים שלו וכולם מרוצים עד הגג! הוא כבר ידע לתת לכם את המידע המדויק עבורכם ויוכל לחוות דעה עד כמה הסיכוי שלכם להגירה הוא גבוה, כמה זה יעלה וכמה זמן זה יקח. תמסרו לו ד״ש ממני…

בקצרה ובאופן כללי ביותר, כדי לבצע הגירה על בסיס מקצועי, לרוב צריך תואר אקדמאי במקצוע נדרש ובנוסף ניסיון מקצועי מוכח של כמה שנים (בדרך כלל 4 שנים) בתחום. מה הוא מקצוע נדרש? יש לא מעט – מתכנתים, מהנדסים, רופאים, ועוד כל מיני דברים כולל מקצועות שבישראל נחשבים (שלא בצדק) כפחות "יוקרתיים" – טכנאים, מכונאים, אחיות וכו׳. הרשימה משתנה כל שנה ואני לא בטוח אם המקצועות שציינתי אכן שם, אבל כדאי לבדוק. אם אתם רוצים מידע נוסף על תהליך ההגירה, היכנסו לאתר של רשות ההגירה האוסטרלית. אם יש לכם שאלות נוספות ו/או שאתם רוצים לקרוא מאמרים ודיונים על הגירה לאוסטרליה, נסו את פורום ישראלים באוסטרליה.

»

  1. מאת אלמוני:

    תודה!

  2. מאת עידן:

    מעניין!
    תודה!

  3. מאת אחת:

    תודה פוסט מצויין!

  4. מאת shellyt3:

    אחלה פוסט, אמנון. הניתוח לגבי המדינות הפוטנציאליות להגירה מדויק ביותר!

  5. מאת עופר D:

    מכיר את השיקולים.
    מזלי שהגיעה ההזדמנות בארה"ב, אז היה לי יחסית פשוט. בינתיים נהנה לקרוא על החיים שלך שם. ומבין היטב את הצורך לכתוב על החוויות.
    שיהיה בהצלחה בהמשך, ולהתראות ברשומות הבאות.

    • מאת amnoncarmel:

      היי עופר,

      הבלוג שלך נראה מעניין מאוד וניכר שיש לנו תחומי עניין דומים גם אם אנחנו במקומות שונים מאוד מבחינה גאוגרפית.

      אני מקווה שתמשיך למצוא עניין בבלוג ובתור בלוגר בתחום אשמח גם לקבל פידבקים ורעיונות (אם יש כאלה) במסר או בתגובות.

      תודה ושבוע מצוין,

      אמנון

  6. […] וכמה שנות נסיון מקצועי, הגירה זה עניין אפשרי בהחלט וכתבתי על כך בעבר למי שמעוניין בפרטים […]

  7. מאת lior berko:

    אמנון
    פוסט מצוין! אתה כבר 5 שנים באוסטרליה, תוכל לפרט יותר או להפנות לפוסט אחר שכן מצוין בו על הקשיים שבחיים שם על הקשיים בהתחלה ועם הילדים והיכן היית ממליץ להתמקם לפחות בשנה הראשונה.

    • מאת amnoncarmel:

      הגירה זה תהליך מורכב מאוד ולא קל. יש הרבה קשיים במעבר לצד השני של העולם. יש כאלה שקשה להם יותר ויש כאלה שפחות, אבל אף אחד לא עובר את התהליך הזה ללא שום קשיים בכלל.

      הקשיים מתחלקים באופן כללי לקשיי התאקלמות וקשיים במרחק מארץ המוצא.
      קשיי התאקלמות כוללים את קשיי השפה (אנגלית אוסטרלית שונה באופן די משמעותי מאנגלית אמריקאית לה רגילים הישראלים), הבדלים תרבותיים (לבוא בחליפה לראיון עבודה, מה זה לעזאזל פוטי, איפה מוצאים חיתולים בסופר, איך לעשות סמול טוק במעלית וכו׳), וגם הקושי במציאת סביבה תומכת חדשה – איך מוצאים חברים חדשים שיהוו תחליף כלשהו לחברים והמשפחה שהשארתם מאחור.

      זה גם הקו המקשר לקטגוריית הקשיים השנייה – הגעגועים לארץ המוצא, המשפחה והחברים שהשארתם מאחור ותחושת הניכור שמהגרים מתחילים לרוב חשים בה.

      לרוב הקשיים העיקריים הם בשנה-שנתיים הראשונות ואחר כך (ותוך כדי) המצב משתפר. מה שלא משתפר זה הגעגועים למשפחה ולחברים שהשארנו מאחור. לגדל ילדים בלי סבא וסבתא ומצד שני לעזוב את ההורים שלנו נטולי נכדים, זה לטעמי המחיר הכבד ביותר שמשלמים המהגרים ולכך אין פתרון אלא אם תצליחו להביא לכאן את כל המשפחה, וזה אפשרי לעתים אך עלול להיות תהליך מורכב ו/או יקר מאוד.

      הבלוג של טלי (קישור בבלוגרול) מספר לא מעט על הקשיים האלה ותוכל לקרוא על כך מנקודת מבט אישית.

      לגבי היכן להתמקם, זו שאלה שונה ומאוד אישית. ראשית חשוב לדעת לאיזו עיר תגיעו. אח״כ צריך לבחור פרבר וזה נושא לדיון ארוך ומורכב לא פחות…

  8. מאת Alex:

    כמי שחי בקנדה, וגם ביקר לאחרונה באוסטרליה, אני יכול להמליץ על אוסטרליה בחום (תרתי משמע).
    למעט הבדלי מזג האויר, ואולי המנטליות הקליליה יותר באוסטרליה (כך אומרים), אני לא רואה איזשהם הבדלים ענקיים בין טורונטו לסידני או מלבורן, אם מחילים זאת על מדינות האם, שתי הארצות הן אנגלוסכסיות בעלות שיעור ניכר של מהגרים. היסטוריה במובנה האירופי או המזרח תיכוני לא תמצאו באף אחת מהן. כמו כל עיר מודרנית וענקית, הבטון והפלדה שולטים בעיר התחתית. סידני ומלבורן בכ"ז יותר יפות, ובסידני יש תרבות בתי קפה וקלילות שמזכירות את תל-אביב.
    התושבים מתייחסים יפה למהגרים, ואין בעייה לומר שאתה יהודי או אירני. מה הם שם חושבים בפנים,אני לא יודע. בסידני גם עזרו לי מאד אנשים שבקושי הכרתי.
    לסיכום, אם אתם מתלבטים בין קנדה לאוסטרליה- בכל מדד אוסטרליה עולה על קנדה, לעניות דעתי (דעתי הענייה חיה 7 שנים בקנדה, וביקרה למשך שבועיים באוסטרליה).
    אה, ועצה למהגרים:
    1. הגירה אינה יכולה להיות קלה
    2. הכל יסתדר תוך שנה-שנתיים
    3. מה שלא ימצא חן בעיניכם בהתחלה, לא ימצא חן בעיניכם גם אח"כ

  9. מאת אביטל:

    שלום , מה עם פיזוטרפיסטיות? האם זה מקצוע נדרש?

    • מאת amnoncarmel:

      אני מודה שאין לי מושג לגבי פיזיוטרפיסטים או כל מקצוע אחר באופן ספציפי. אפשר לבדוק באתר מחלקת ההגירה האוסטרלי או לפנות לסוכן הגירה מורשה.

  10. מאת שימי:

    אני מעוניין

  11. מאת שימי:

    הי אמנון
    ראשית אהבתי את האתר ומידע,ממש מעולה !!!
    אני מעוניין להגר עם משפחתי לאוסטרליה, אנו משפחה בני 34 עם 2 ילדים בני 8 חודשים ושנה וחצי.
    אני מעוניין לפתוח עסק ברמה של 100 אלף דולר אוסטרלי ואשתי אחות במקצועה והבנתי שזה מבוקש באוסטרליה.
    מה שאני מבקש לדעת זה יוקר המחייה ביחס לישראל , קרי- עלות מחייה , אוכל,דברי חלב, בשר, ירקות,דלק,ביטוחים,שכ"ד.
    אני גם מעוניין לקנות דירת קרקע 200 מטר ואין לי מושג כמה עולה אצלכם?
    כאן בישראל יש לי משק לא פעיל במושב ודירה ,שאני לא אמכור, אלא אשכיר.
    אני גם מעוניין לדעת מה גובה במיסים ברמה באחוזית ,במקביל לישראל קרי- מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי וכיו"ב.
    לא פשוט להגר , מה גם עם ילדים קטנים, ומשפחה פה, אולם במצב שקיים במדינה כלכלית ובטחונית, אין מה לחפש פה….

    אשמח למידע ולעצתך אודה.

    שימי

    • מאת amnoncarmel:

      היי שימי,
      אני לא סוכן הגירה ולא בקיא בקריטריונים הנדרשים. המלצתי היא להתייעץ עם סוכן שכזה כדי לברר מה הדרך הטובה ביותר לקבל וויזה במצבך.
      עסק זה טוב ויפה אבל $100,000 זה סכום שלא מספיק בדרך כלל אפילו לשיפוץ של בית קפה שלא לדבר על שכירות, שכר עובדים וכו'. הכל כמובן תלוי מה אתה רוצה לעשות. אפשר כמובן לפתוח עסק זעיר וכו', אבל מה שחשוב יותר במצבך זה להתמקד בדרך לקבל וויזה ולשם כך כאמור פנה לסוכן או נסה לעשות שיעורי בית באתר רשות ההגירה האוסטרלית.

      כל השאלות על יוקר המחייה צריכות לבוא רק אחרי שתבין איך מקבלים וויזה. אם תרצה פרטים נוספים, תוכל למצוא אותם בלינק האדום בראש הדף בפורום ישראלים באוסטרליה בפורום תפוז: http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forumid=697
      תוכל להשתמש גם בחיפוש המתקדם בפורום ולחפש קבצי אקסל ובכך למצוא טבלאות מחירים מפורטות שאנשים העלו בעבר.

      בהצלחה!

    • מאת דניאל:

      שלום שימי ואמנון,

      אהבתי את הבלוג ואני מוצא בו עניין ואולי גם עזרה:)
      אישתי ואני חזרנו לפני כשבוע וחצי מטיול באיסלנד. היה תענוג, מדינה מהממת ביופיה ואנשים נחמדים. עם רגע היציאה משדה התעופה, הבנו שאנחנו כנראה כבר לא רוצים לחזור/להישאר.
      במשך שבועיים בחו"ל שמעתי צפירה אחת של רכב, לא עמדנו בפקקים, האנשים היו אדיבים, ה"גזלנים" במקומות התיירות (שהיו חינם אגב) לקחו את אותם מחירים שלקחו בעיר! ולא הייתי בלחץ או בהרגשה שכולם מנסים לדפוק אותי ואני צריך לדעת איך להתמודד עם זה.

      ביציאה משדה התעופה, התחלנו לשמוע צפירות של עשרות מכוניות בגלל מישהו שנתקע ותקע אחרים. רכבת לא עובדת ביום שישי, מונית מהשדה לבית בת"א עלתה 160 ש"ח ואווירת הלחץ הנוראי, התחושה שבכל מקום דופקים אותך ובעיקר המדינה…לא עוזבת.

      שימי, אמנם אין לי משפחה אבל נשוי בני 33-35 ומאוד מעוניינים להגר לאוסטרליה, כמובן שלאישתי יש חששות לגבי "מי יעזור עם הילדים" ולגבי העובדה שהיא לא תמצא שם עבודה, לשנינו יש חששות לגבי עזיבת החברים/משפחה.

      אני מהנדס מכונות במקצועי ועובד בחברה שמתעסקת בחיסכון באנרגיה. כרגע לומד לתואר ראשון (השני שלי) במדעי המחשב מכיוון שמעוניין להחליף כיוון.
      מאוד מעניינות אותי השאלות ששאל שימי ואיך עובדים הדברים גם מבחינת ביטוחי בריאות וקבלת שירותי רפואה שם (לא שיש משהו מיוחד למי מאיתנו).

      המון תודה ש"הקשבתם" ומקווה לתשובות:)

      גמר חתימה טובה,

      דניאל

      • מאת amnoncarmel:

        היי דניאל,

        החששות מובנות. הגירה זה לא תהליך פשוט וכל אחד מגיב אחרת. זה לא מדע מדויק. איך מסתדרים בלי הורים? זה קשה אבל אפשרי. איך תדע אם תצליחו? לפי תחושת בטן ולפעמים רק קפיצה למים תאפשר לך לדעת אם תצליח לצוף. לפחות זה לא עניין של חיים ומוות. תמיד אפשר לחזור.

        אם הנושא מעניין אותך, הייתי מנסה קודם כל לבדוק מה הסיכוי בכלל לקבל וויזה. שאלות פרטניות על החיים יחכו לאחר כך, קודם תברר האם בכלל יש לך אפשרות לבצע הגירה. אם את רק באמצע תואר כרגע ניתן מאוד ולא יאפשרו לך וויזה גם אם המקצוע שלך מבוקש (ואני לא יודע אם הוא כזה) בטרם תסיים את התואר ותצבור נסיון של כמה שנים.

        כך שהנקודה ראשונה הייתי ממליץ לפנות לאתר רשות ההגירה האוסטרלי כדי לברר. אם תרצ ייעוץ מקצועי, פנה לסוכן הגירה מורשה.

        אם יתברר שדרכך לאוסטרליה סלולה, תוכל להמשיך בבירורים🙂

        בהצלחה,

        אמנון

  12. מאת דניאלה:

    שלום רב,

    הפוסט הזה ממש טוב ומעודד. אני כרגע חיה במדינה הנחשבת מאוד "מאחורה" באפריקה לתקופה של כחצי שנה, אשר תסתיים בקרוב. אני עובדת פה כטכנאית סאונד, מה שבארץ לא הייתה לי הזדמנות לעשות בעבודה עם אולפן מקצועי (רק בביתי הצנוע). יצא לי לדבר עם הרבה ישראלים פה שאומרים לי חד משמעית שאין לי מה לחפש בארץ מבחינת תעסוקה וקריירה. אפילו לא בתור מזכירה.

    אני בת 29, רווקה עם תואר ראשון באמנויות ומוסיקה. אמנם יש לי קליטה טובה לשפות (אנגלית, פורטוגזית וספרדית) ורקע חזק במולטימדיה אבל אני מאמינה שיהיה מאתגר מאוד למצוא משהו גם בחו"ל, אפילו באוסטרליה. ובכל את, האם יש שביב תקווה לדעתכם?

    • מאת amnoncarmel:

      היי דניאלה,

      לצערי אני חושש שטכנאי סאונד לא נחשבים כאן כמקצוע מועדף ולכן יהיה לך קשה עד מאוד לקבל וויזה על בסס הנסיון המקצועי בלבד. עם זאת אני לא סוכן הגירה מוסמך ואם הענין חשוב לך, אולי כדאי לי ער קשר עם סוכן שכזה כדי לנסות ולבדוק את הדברים לעומק ובאופן מוסמך.

      בהצלחה!

      אמנון

  13. מאת sveta:

    שלום,
    פוסט מענייין ותורם. האם קרימינולוגים, בעלי תואר ראשון יכולים להיחשב למקצועות דרושים?

    • מאת amnoncarmel:

      היי,

      אני מודה שאני לא יודע. אינני מתעסק בתחום ההגירה אבל סוכן הגירה מוסמך יוכל לתת את התשובות לכך. לחילופין ביקור באתר ההגירה האוסטרלי יתן את כל המידע בחינם וביעילות!

      בהצלחה

      אמנון

  14. מאת danny sharon:

    הי אמנון,
    תודה רבה לך על כל המידע.
    אנחנו משפחה עם 3 בנות, אקדמאים, אישתי בתחום רפואי שאני יודע שהוא מבוקש באוסטרליה ויש לנו דרכונים בריטיים אז אני מניח שיש לנו סיכוי גבוה לקבל ויזה.
    בהנחה שכן, היכן האזורים (איזה עיר, איזה שכונות ספציפיות) שאתה חושב כדאי לחפש בהם בית?
    בארץ אנחנו גרים בשכונה שקטה וותיקה בת"א והיינו רוצים משהו דומה (כלומר עם אפשרויות ללכת ברגל ולא רק באוטו ולא מקום שכולם מאותה שכבה)
    אם תוכל לציין כמה שמות אודה לך.
    כמו כן, אם תוכל לציין מחירים ממוצעים לבתים (שכירות וקנייה)…
    תודה מראש
    דני

  15. מאת איה:

    אמנון שלום,
    ראשית פוסט מעניין מאוד.
    רציתי לשאול אם בתור בוגרי תואר ראשון (אני למדתי סטטיסטיקה ובן זוגי למד מערכות מידע וסטטיסטיקה) האם יש לנו סיכוי להגר למרות שאין לנו עדיין נסיון מקצועי בתחום שלמדנו?
    תודה מראש,
    איה.

    • מאת amnoncarmel:

      היי איה, למיטב ידיעתי כדי לבצע הגירה מקצועית צריך להוכיח כמה שנות נסיון במקצוע. בדרך כלל בין 4-6 שנים. עם זאת אני לא מומחה וכדאי להתייעץ עם סוכן הגירה מוסמך.

      בהצלחה!

  16. אני מעוניין לעזוב את הארץ ולתחיל חיים חדשים שקטים בחו"ל עם המשפחה שלי אני מעוניין מאוד בהגירה אם באפשרותכם לעזןר אשמח מאוד תודה מראש

    • מאת amnoncarmel:

      הייתי שמח לעזור אבל אני לא ממש מעודכן בפרטים. אני כן יכול להפנות אותך ואחרים שמעוניינים בהגירה לקבוצה הנפלאה הבאה: https://www.facebook.com/groups/israelim.australia
      יש שם הרבה אנשים נחמדים שישמחו לענות לכל שאלה שיש לך ולהפנות אותך לגורמים המתאימים. אם אתה ממש רציני ורוצה מידע מקצועי, הכי טוב זה לפנות לסוכן הגירה שיעריך את הסיכויים שלך. ההמלצה שלי היא כאמור על http://www.emigration.co.il
      לא תמצא סוכן מקועי וטוב יותר ממנו והוא גם הכי זול בתחום.

      בהצלחה!

  17. מאת t:

    שלום אמנון,
    נהניתי לקרוא את הפוסט שלך!
    האם אתה יודע לגבי המקצועות הנדרשים הבאים: חשמלאי, אך ללא ניסיון עבודה, ומורה לעברית וחינוך מיוחד עם ניסיון של כארבע שנים. ( לא הצלחתי למצוא אותם באתר ההגירה האוסטרלי שציינת).
    עמו כן אשמח לדעת\ האם קל יותר לעבור כזוג יודעים בציבור או נישואים מאשר זוג חברים ( רווקים).
    תודה רבה,
    א.

  18. מאת Em:

    אפשרי לעשות גם קורס מסויים כדי לעבור לאוסטרליה? או שחייב תואר ראשון ?

כתיבת תגובה

