כל מי שביקר בסידני יעיד כי סידני היא אחת הערים היפות בעולם. אין לה את הנפלאות הארכיטקטוניות והעושר התרבותי של רומא, העיר העתיקה בפראג או ווינה, ואין לה הרים מושלגים מסביב כמו בנפאל, או יערות גשם כמו בוונקובר אבל לסידני יש יתרון אחד ענק – מים.

סידני בנויה משני צידיו של מפרץ גדול שנקרא פורט ג׳קסון. המפרץ מגיע למרחק של כעשרים קילומטרים לתוך היבשה ומשתרע על שטח גדול מאוד. במערב המפרץ הופך להיות Parramatta River וממשיך הלאה לכיוון מערב.

אבל זה לא הכל – בצפון סידני (או ליתר דיוק, בצפון המטרופולין העירוני של סידני), תמצאו את שפך נהר ההוקסברי ואת Broken Bay שגם שם יש אינספור חופים קטנים, פינות חמד וטבע פראי (האזור שייך רובו ככולו לשמורת טבע ענקית). בדרום יש את מפרץ בוטני ואת שפך הנהר שמוביל אליו, וגם כאן מדובר על שלל מפרצונים, חופים ונופים. תוסיפו לכך את החוף המזרחי שגובל באוקיאנוס שנקרא הים הטזמני. חופי האוקיאנוס מאופיינים בגלים גדולים שמושכים אליהם גולשים מכל העולם וגם חובבי דייג, צוללנים, לווייתנים ועוד.

בקיצור, איפה שלא תסתובבו בסידני, תהיו תמיד קרובים למים. זה מוסיף הוד והדר לעיר וזה מה שהופך את בידני לאחת הערים היפות בעולם. זה גם מוביל לתרבות ענפה שקשורה לדיג, גלישה, שייט, שחייה, צלילה, צילום ומה לא. חייהם של רבים מתושבי סידני סובבים סביב הים. אני מקווה לכתוב על כך בהרחבה בעתיד.

בתמונות המצורפות אפשר לראות תמונה של דרום סידני שצילמתי באחת הטיסות שלי למלבורן. שימו לב איך העיר בנויה לאורך המפרצים והחופים של הנהר. חדי העין יבחינו בירח המלא שמתנוסס מעל לכנף המטוס. בנוסף צירפתי מפה שממחישה עד כמה המים חודרים עמוק ללב סידני והפרברים.

20120718-065135.jpg

20120718-094316.jpg

אודות amnoncarmel

Researching the connection between future technologies and humanism for over a decade. Learning and teaching as much as possible about people, technology, history, science, cultures and focusing on futurism. I am fascinated by the influence of science and technology on our lives in the past, present and future.

תגובה אחת »

  1. אורלי הגיב:

    עושה רושם שאתה מאוהב לגמרי בעיר שאתה חי בה, זה נפלא. לצערי עדיין לא הייתי בסידני, אדי חי בה בצעירותו ומאוד אוהב אותה (אולי כשאסיים את הטיפול אוכל סופסוף לבקר בה).

    • amnoncarmel הגיב:

      אכן אני מאוהב בסידני. עיר מדהימה! שזה לא שאין פגמים ובעיות, אבל כששוקלים יתרונות מול חסרונות, סידני היא אחת הערים הטובות בעולם. יש להדגיש שזה גם מאוד תלוי באיזה חלק של סידני גרים. אנחנו מאוד מרוצים מהבחירה שלנו כפי שניתן להבין….
      מקווה שתבואי להגיד שלום כשסוף סוף תגיעי לבקר כאן 🙂

  2. […] הנה כמה תמונות של קשתות שצילמתי בדרכים. אחת מעל מנלי, השנייה מעל סידני עצמה והשלישית מעל גשר סידני (שעובר מעל המפרץ). […]

  3. […] לפוסט על המפרץ והחופים, ניתן בקלות לראות את חוף האוקיאנוס של מנלי בקדמת […]

כתיבת תגובה